کد خبر: 998
تاریخ انتشار: تیر ۲۱, ۱۴۰۲گروه : یادداشت و تحلیل
تحصیلات مادامالعمر و نقش آن در رفاه اقتصادی بانوان / دکتر حسین چناری
به گزارش روشنگر، دکتر حسین چناری ریاست محترم کالج بین المللی ابن سینا گرجستان مقاله ای با عنوان تحصیلات مادامالعمر و نقش آن در رفاه اقتصادی بانوان، تحصیلات مرتبط با شغل و نیازهای موجود آموزشی برای بانوان تهیه و تنظیم نموده اند. در ادامه بخشی از آن تقدیم نگاه ارزشمندتان می گردد. مقدمه یادگیری مادامالعمر: یادگیری رسمی، غیر رسمی و آزاد را در بر میگیرد ادغام یادگیری و زندگی کردن را مورد تأکید قرار میدهد و در همه ابعاد زندگی، خانواده، اجتماع، تحصیل، کار، فراغت و تمامی مراحل زندگی هر فرد مصداق دارد . صرف نظر از سن، پیشزمینه اقتصادی و سطح اجتماعی و مالی، پنج اولویت برای بانوان حائز اهمیت میباشد: · مدیریت بر تعادل اشتغال و مسئولیتهای خانواده، · تحصیلات قابل دسترسی برای تمامی سنین، · حق مدیریت و رهبری برابر، · برابری حق زن و مرد در دریافت حقوق و مزایا · همچنین آموزش در حوزه امور مالی و اقتصادی. پروژههای تحقیقاتی اصلی با تأکید بر یادگیری مادامالعمر، با تمرکز خاص بر آموزشهای مرتبط با کار و آموزش، برای بانوان و دوشیزگان. در این پروژه به پنج حوزه با اولویت بالا پرداخته میشود. این خط مشی بطور خاص و ویژه برای آموزشهای فنی و حرفه ای مادامالعمر بانوان تحت عنوان “شکل بخشیدن به آینده بانوان” تدوین گردیده است . در این خصوص اقدام به اتخاذ ۱۲ استراتژی و همراه با چهار هدف عمده برای دست یافتن به ” مشارکت برای قابل دسترس نمودن تحصیلات مادامالعمر و برای بهبود سطح اشتغال بانوان می باشد. اهداف اصلی این استراتژی شامل: ۱٫ افزایش مشارکت و موفقیت، به خصوص توسط کارگران و شاغلین فعلی ۲٫ کمک به متقاضیان برای دسترسی آسان به آموزشهای فنی و حرفه ای ۳٫ بهبود ارزش و وجه آموزشهای فنی و حرفه ای برای دسترسی به زمینههای اشتغال بیشتر ۴٫ برداشتن گامهای مثبت در راه افزایش مشارکت در راستای بهبود کیفیت ۵٫ سرمایهگذاری برای ایجاد سازمانهای ارائه دهنده دورههای آموزشی مادامالعمر ۶٫ توانمند سازی سازمانهای آموزشی برای همکاری با صنایع در راستای افزایش نوآوری شاخصهای اصلی عملکرد برای کمک به ارائه و ارزیابی و به رسمیت شناختن نقش بانوان در امور فنی و حرفه ای ملزم به اجرای شاخصهای زیر میباشیم : تحقیقات هدف از این پروژه تحقیقاتی فراگیر، یادگیری و آموزش مادامالعمر” اشتغال بانوان و نقش آموزش و پرورش مادامالعمر ” میباشد. در این تحقیقات شناسایی حوزههای مهم، با اولویت در نظر گرفتن نیازهای متنوع بانوان در گروههای سنی ۲۵-۴۵ سال در یک شهر در بازار کار را مورد تحقیق قرارداده اند. سوالات این تحقیقات : این سوالات از افراد پرسیده شده است: هدف از ارائه گزارش ارائه، دستهبندی و مقایسه نتایج گروههای مختلف و تهیه توصیهنامههایی برای مراکز دولتی و اجرایی در راستای بهبود سیستم آموزش مادامالعمر برای بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال بانوان جهت مطالعه مابقی مطالب بر روی فایل PDF کلیک بفرمایید.
دیدگاهتان را بنویسید